Saturday, August 28, 2010

Interview: Boo and Boo Factory

EN:
Hi you all! I'm coming back from my week holidays in Berlin, full of new ideas and glad to have been to such an amazing city with an incredibly history.I'll make you an special post this week to show you a little bit about it.
Today I'll present you Christina from Boo and Boo factory. I fell in love from the very first time I saw her designs on Etsy... hope you also like them! 


Where are you from, where do you live?

I'm originally from Chicago, born and raised.  I moved to Brooklyn for a year, moved back to Chicago and now I moved to Los Angeles with my fiancée to start grad school at the Southern California Institute of Architecture.  It's been a transient couple of years for me.


What kind of handmade work do you make? with what materials?

I create very unique, eclectic, architecturally inspired jewelry and hair accessories by hand cutting leather.  Leather is my main material along with glass bead, feathers and vintage findings.  All of my materials are recycled which I think makes them even more unique because no two items can be created the same.  I love to combine a tribal native feel infused with urban style meets digital architecture.  


Which is your favorite product in your shop and why? 

That's so hard to say!  I think the molecular series hair clips are my favorite, but I also love the geometric triangular lattice pieces too.


Which is your favorite media to promote your products and why?

I don't really advertise, I try to get the word out about my designs by creating new pieces and adding them to Etsy and relisting as much as possible to stay relevant in the searches.  I have a facebook where I'll put up new designs for my friends to see.  I also twitter a little bit, but not much.  


My Etsy shop:

Boo and Boo on twitter:

On Facebook:

My blog, in desperate need of updating:

On Flickr:


ES:
Hola a todos! Como va? Yo recién llegada de una semanita de vacaciones en Berlin y muy contenta de haber conocido esa ciudad con todo lo que ella representa y su increible historia. Esta semana les haré un post para que vean un poquito de lo que les hablo.
Hoy les voy a presentar a Christina de Boo and Boo factory, una tienda que encontré en Etsy y de la cual me enamoré desde la primera vez...espero que a ustedes les guste tanto como a mi!


De donde eres? dónde vives? 

Soy originaria de Chicago, nacida y  criada.  Me mudé a Brooklyn por un año, volví a Chicago y ahora me mudé a Los Angeles con mi pareja para comenzar la escuela en el Instituto de Arquitectura de California del Sur.  Han sido un par de años transitorios para mí.  

¿Qué tipo de trabajo artesanal haces? ¿Con qué materiales? 

Creo accesorios para el cabello y bijou muy originales, eclécticos, arquitectónicamente inspirados por el cuero cortado a mano. El cuero es mi principal material junto con perlas de vidrio, plumas y hallazgos vintage.  Todos los materiales que uso son reciclados y creo que esto hace aún más auténtica cada pieza ya que no hay dos elementos iguales.  Me encanta combinarlos para que tengan un aire nativa-tribal impregnada de arquitectura digital de estilo urbano.   
 
¿Cuál es tu producto favorito en tu tienda y por qué?  

Es tan difícil de decir!  Creo que los clips de pelo de serie molecular son mis favoritos, pero también me encantan las piezas geométricas.  

¿Cuál es tu medio favorito para promocionar tus productos y por qué?

 Yo no publicito realmente, trato de que la gente hable acerca de mis diseños mediante la creación de nuevas piezas y agregándolos a Etsy  tan seguido como sea posible para permanecer pertinentes en las búsquedas.  Tengo un facebook donde  pongo nuevos diseños para conocer la opinión de mis amigos.  También twitter un poquito, pero no mucho.

My Etsy shop:

Boo and Boo on twitter:

On Facebook:

My blog, in desperate need of updating:

On Flickr:



FR:
Bonjour à tous! Vous allez bien? Moi, je suis rentrée de une petite semaine à Berlin et je suis super contente d'avoir fait connaissance de cette ville avec tout ce que elle représente et son incroyable histoire. Je vous ferai un post cette semaine pour que vous voyez de quoi je vous parle.
Aujourd'hui je vous présente Christina de Boo and Boo factory, un magasin que j'ai trouvé sur Etsy et du quel j'ai tombée amoureuse... j'espère que vous l'aimez aussi bien que moi!

T’es d’où, t’habites où ?

Je suis originaire de Chicago, née et élevée.  J’ai vécue un an à Brooklyn, rentrée à Chicago et maintenant j'habite à Los Angeles avec mon fiancée pour commencer la fac à l'Institut d'architecture de Californie du Sud.  Ces deux dernières années ont  été transitoires pour moi. 

Quel genre de travail fait main tu fais ? Avec quels matériaux ? 

Je crée des accessoires et des bijoux  très uniques, éclectiques, avec un point de vue architectural inspirés par les morceaux du cuir coupés à la main. Le cuir est ma matière préférée mais aussi des sphères de verre, les plumes et des retrouvailles vintage.  Tous les matériaux sont recyclés qui, je pense rend encore plus unique chaque pièce car aucun des éléments est identique.  J'adore de combiner les pièces pour leur donner un air « native tribale » perfusée avec l’architecture numérique de style urbain.   
 
Quel est ton produit préféré dans ta boutique et pourquoi ?  

C'est difficile à dire !  Je pense que les clips de cheveux série moléculaires sont mes favoris, mais j'aime également beaucoup les éléments géométriques triangulaires.  

Quelle est votre média préféré pour promouvoir vos produits et pourquoi ? 

Je ne fais pas vraiment de la pub, j'essaie de promouvoir mes créas en faisant de nouvelles pièces et en les ajoutant à Etsy autant que possible pour rester pertinent dans les recherches.  J'ai une facebook page où je teste mes nouvelles créations avec l’aide de mes amis.  J'utilise également twitter , mais pas beaucoup. 

My Etsy shop:

Boo and Boo on twitter:

On Facebook:

My blog, in desperate need of updating:

On Flickr:

No comments: